ponnygul.blogg.se

1 september 2014

Kategori: Allmänt


Dagens outfit





Idag provade jag ett nytt bett på Allis, ett 3delat eggbett, i början satte jag upp en kompis i stallet på Allis, hon red fram henne i skritt först, satte upp en övning hon skulle göra för att få allis att bli mjuk i kroppen, och komma igång med benen ordentligt, hon gjorde övningen i både skritt och trav, först var Allis lite trög och bet sig fast i bettet, men efter några varv på övningen så släppte hon lite och började slappna av, sen så satt jag upp och kände på henne, gjorde samma övning, hon blev smidig som en orm på slutet av övningen så rekomenderar stark denna övning om
Ni har en häst som är lite stel och biter sig tag i bettet, sen så började jag jobba henne i först vänster galopp, då tog hon bettet och bara sprang, men efter ett tag så kunde jag få in henne på mittvolten och jobba henne lite där, sen så gick jag över till höger galoppen, som vissa vet så kan allis knapt fatta höger galopp när man rider, tror hon aldrig har lärt sig högergaloppen, så la ut en bom och fattade galopp över, först så tog hon bara vänster, men sen så efter några försök så tog hon höger galopp och galopperade en volt ,gjorde det några gånger,  blev riktigt bra!  Sen så på något sätt så tog hon vänster och jag tog då spöt på bogen och galoppskänkel till höger och hon hör ett GALOPPOMBYTE, från vänster till HÖGER, blev helt paff? Haha, så avslutade där, travade sv henne på långa tyglar, hon var hur avslappnad som Hellst.
.
Kommentera inlägget här: