ponnygul.blogg.se

aragon

Kategori: Allmänt

Igår kom jag till stallet vid 11.30 tiden ungefär, jag började med att ta ut Aragon i gången och borsta av honom, märktes att han tyckte det var skönt, provade även lite olika saker på honom och kollade om grejerna passade, vissa saker passade jätte bra och vissa var för små tyvärr



Sen tog jag ut Åke, hingsten och försökte borsta och fixa honom , lyckades till och med fläta manen när han stog och försökte bitas 



Gav sedan hästarna Hö så fick dom äta i lugn och ro, efter aragon hade ätit upp så sadlade jag och tränsade, planen var att jag skulle gå till ridbanan och rida lite markarbete, men blev en uteritt i stället i skritt och trav, blåste en hel del så han var spänd och hoppade runt, men efter ett tag blev han lugnare, provade lite skänkelvikningar, korta och länga, ryggningar, gick jätte bra :) 


U


 vi körde på orange idag ;) 

Efter jag hade ridit släppte jag ut alla hästar i hagen, mockade, fixade Hö, vatten osv, när jag kom hem somnade jag nästan direkt ! Haha

KOMMENTARER:

  • Andrea säger:
    2015-02-20 | 17:22:26

    Vad roligt (förutom att Åke försökte bitas) och vad fin Aragon är! :)

Kommentera inlägget här: