ponnygul.blogg.se

DAGENS RIDPASS

Kategori: Allmänt

Hade skrivit ett jätte långt och utförligt inlägg, så precis när jag skulle lägga upp det så försvann texten, så skriver nu lite kort bara om mitt ridpass



Idag gick jag upp till ridbanan med Aragon, tänkte köra ett dressyrpass för har bara ridit honom i skritt och några steg i trav i en skog innan, så dethär blir det riktiga första passet, när jag kom till ridbanan så fanns det en stor grävmaskin där som Aragon tyckte va jätte läskig, så fick sitta av och leda in honom till ridbanan, där inne var han verkligen jätte spänd, så ledde runt honom
Några varv så han skulle slappna av och sänka huvudet, efter en stund satt jag upp igen, lyckades rida 1 helt varv i skritt, men sen tog det stopp, han vägrade gå, gjorde allt för han skulle gå framåt, men inget hände, han satt verkligen fast i marken, tillslut fick jag ringa Emil så fick han komma och leda Aragon,  men så fort han släppte så stannade aragon och vägrade gå, spelade ingen roll hur mycket jag skänklade osv, han satt som fastklistrad i marken, satt sedan av och tänkte prova longera istället (med en tygel) i skritt, lyckades ca 8 steg, sen tog det stopp igen. Tänkte att han kanske tycker padocken är tråkig så gick ut på vägen utanför och tänkte trava och galoppera där, men inget hände, kan inte vinna mot en häst på 600kg i kraft. då brast allt för mig, började bara gråta, kände mig så jävla dålig och framförallt så vet jag inte vad felet var, men efter ett tag så tänkte jag efter, han kanske aldrig har gått i en ridbana innan, aldrig hoppat och ridit dressyr, han har ju gått som skogsmullehäst i skogen, även varit vanvårdad förut och kraftigt överviktig, så antingen kan han inte eller så gör han så för att han vill komma ifrån att arbeta, kommer inte sätta så högs krav, kommer börja om ifrån början, mycket skritt, longering, tömkörning och hitta frammåtbjudningen igen. Och bara ha kul, han ska tycka det är kul att få komma ut, samma sak med mig, jag måste också ha kul, har alltid haft stora krav på mig, jag kan erkänna, jag är jävligt rädd för att misslyckas . Så jag måste backa några steg och bara ha kul! 











DAGENS OUTFIT: 
ARAGON

Träns och tyglar:John Whitaker 
Schabrak: HV POLO
Sadel: okänt märke
Stigbyglar:blåa freejump soft up PRO
Dressyrskydd:Eskadron
Skrittäcke: Glen Gordon

PÅ MIG
hjälm:GPA
Tröja:HV POLO
Ridbyxor:hööks
Stövlar:High jump
Sporrar:okänt


KOMMENTARER:

  • Andrea säger:
    2015-02-27 | 15:38:00

    Åh vad synd att det blev så! Men Amanda jag tycker du är jätteduktig på att rida och hoppas du själv också vet det! :) Jag tycker det var bra att du tänkte sen att du "börjar om från början" och att du tänker på att det ska vara roligt! Hoppas det går bättre nästa gång! :)

  • Michelle Petersson säger:
    2015-02-27 | 18:37:54
    Bloggadress: http://michellepetersson.horseworld.se/

    Alla har vi motgångar ibland och på något sätt tror jag ändå att de vill säga oss något. Få oss att tänka till så att vi kan bli bättre sedan :D

    Riktigt snygga stigbyglar oxå! :D
    Kram

Kommentera inlägget här: