ponnygul.blogg.se

Dressyr

Kategori: Allmänt

Idag red jag min första ridlektioner , red för Christina Åslund, riktigt kul var det!
Eftersom aragon inte tar mina skänkar när jag rider så låg fokuset där, började med att inte alls använda skänklarna, svårare än vad man tror, skulle bara använda vikten, rösten, tyglarna och spöt, i början så fattade han inte så mycket, men efter några gånger
 så blev han riktigt duktig, sen gick vi över på att jag bara får skänka 1 gång och använda spöt samtidigt så han förstår att min skänkel betyder framåt! Red sen "öppnor" och "slutor" så han skulle aktivera bakbenen och hitta balansen ,  i början ville han inte riktigt få höger bakben under sig eftersom han har problem med det benet (gammal skada) så är han stelare och har svårare att sträcka ut det ordentligt, men gick bättre och bättre för varje gång, gjorde det i skritt och trav, fått jätte mycket bra råd och träningsövningar, så nu ska jag och Aragon träna för fullt :) 





Kommentera inlägget här: