ponnygul.blogg.se

Hej mina fina bloggläsare

Kategori: Allmänt

hej! förlåt för jag helt plötsligt slutat logga, men hänt en del saker och jag han helt enkelt inte med bloggen, men nu är jag tillbaka ! vad har nu hänt sen senast : senaste inlägget jag skrev var när jag var och tävlade bruksridning, ärt nöjd även fast vi blev utesluna och jag ramlade av, Allis blir lätt väldigt stossig och lite dryg när man åker iväg med henne, jag satt upp på henne och skulle skritta och trava fram henne i skogen som fanns där, känner hur hon taktar och blir väldigt överladdad, får fram henne i trav ,kräver inget utav henne ,låter henne kolla omkring på saker så hon skulle slappna av,men hon var väldigt spänd, sen när jag vänder så sätter hon av i full galopp, hon bet lixom tag i bettet, men fick stop på henne tillslut,men när allis blir stressad och spänd så har hon en tendens att börja backa, satt där med långa tyglar och försökte få fram henne,men hon bara backade, så jag tog tyglarna försiktigt och skulle försöka svänga henne men då lättar hon fram och stegrar, har nog aldrig suttit på en hästa som stegrar så högt, jag försökte sitta kavr,men sen insåg jag att ifall jag skulle göra det så skulle vi ha slagit bakåt,så släppte allt och gled ner över hennes rumpa, fick sen hjälpa av tjejerna som var där att hålla i allis när jag skrittade , sen fick jag gå in på framridningen, försökte rida runt där men allis är rädd för vagnar efter hon har vält med en förut,så hon var jätte spänd, gick knapt att rida fram, men sen fick vi startsignal så gick in på banan,, inne på banan så backade hon och hade sig, dock så stegrade hon inget ! :D vi blev uteslutna på alla moment förutom 1 moment,det var en mattaa vi skulle rida över, så utgick när jag bara hade ett moment kvar, det var att sitta av på en vagn,leda henne och sen sitta upp igen,men eftersom hon är rädd för vagnar coh ville inte få henne mer spänd så utgick jag,men är endå nöjd överlag, det va endå hennes andra tävling i hela hennes liv! mitt mål var att komma dit,och ha kul,och det hade vi :) jag har även i october-november haft ett uppehåll med hästar,men kommer nu tillbaka , har sakat hästarna så himla mycket !
Kommentera inlägget här: