ponnygul.blogg.se

SVAR PÅ ERA FRÅGOR

Kategori: Allmänt

.Högsta du och Allis har hoppat?
-Det högsta jag har hoppat med Allis är 105 cm
 
Dyraste utrustningen du köpt till Allis? 
-Har inte köpt så mycket nytt till henne,hon har fått mina gamla hästsaker som jag hadde på en annan häst förut! 

Vilken datum är Allis född?
-Hon är född den 3 maj 2006 
 
Var står Allis nånstans?
-Allis står på 4H gården i gränby i uppsala.
 
Vem äger Allis?
-4H gården äger henne!
 
Beskriv din drömhäst.
-där är min drömhäst!
 
 
 
 
 Vad är ditt och Allis mål? 
-Mitt mål med allis är att ha roligt framförallt, att hon ska bli en bra häst,få mer muskler, bli finare i dressyren och i hoppningen,mitt framtidsmål är att köpa henne och starta fjordSM i dressyr.vet att hon har kapacitet till det.

Ska nu tävla på fjordSM?
-Någongång så ska vi komma dit!
 
Hur fick du kontakt med dom som har allis? 
-Hittade henne på www.hastnet.se att dom sökte medryttare och någon som kunde utbilda henne.

Vilken längd anser du är max som ryttare på C-ponny?
-Det berorhelt på hur hästen är uppbygd och hur ryttaren ser ut. 

Vem är det mer som rider Allis?
-Det är jag som rider henne mest,men sen så är det Wictoria,Cajsa-marie , julia A och Julia B. 
 
Kostar det nått att rida där? 
-kostar bara medlemsavgiften, 250 kr per år.
 
Du är bara medryttare va?
 
-Ja det är jag
 
Vad är det bästa med Allis? 
-Det bästa med Allis är hennes personlighet och envishet. hon är en bestämd dam, som vill ha på hennes eget sätt, hon testar än i början,men när hon väl litar på än så är hon världens snällaste och mysigaste häst och blir ens bästa vän.

Beskriv henne med tre ord. 
 
Envis,mysig,söt
 
Varför ska du köpa saker till en häst du inte äger?
-För jag gillar när utrustningen matchar och är snyggt.och jag tycker allis förtjänar att ha hela,rena och snygga saker.

KOMMENTARER:

  • Matilda säger:
    2014-06-29 | 08:19:24

    Varför har du martingal på henne?

  • Anonym säger:
    2014-07-09 | 09:38:01

    Hej! Ska du få ha henne? Köpa eller foder?

Kommentera inlägget här: