ponnygul.blogg.se

SVAR PÅ ERA FRÅGOR

Kategori: Allmänt

1. Vart har du köpt Shabraket med Flaggan på. Och vad kostade det?? 
-Köpte shabraket på stockholm ridsportsbutik, kostade 700 kr
 
2.ska du börja tävla mer på allis? Du var ju med på dressyr km på säva.
-Just nu så har jag bara en tävling iplanerad på henne, efersom jag är 20 år så får inte jag tävla ponny om jag inte skriver över henne som storkäst, och Allis är inte på den nivån än för att kunna åka ut och tävla mot dom större hästarna än, men vi får se i framtiden, just nu så är den ända tävlingen en bruksridning som jag sk pka på nästa söndag.
 
3.Ska du tävla hoppning eller dressyr i så fall?
-Tror det skulle bli mest dressyr,men säkert någon enstaka hopptävling.
 
4.Funderar du inte på att köpa egen häst? Om du gjorde det skulle du köpa allis då eller vilken häst skulle du vilja ha?
-Klart man funderar på det, just nu så håller inte riktigt ekonomin,men mitt mål är ju att köpa allis i framtiden!
 
5.Hur länge har du ridit? 
 
-Har ridit sen jag var liten :)
 
6.Var Säva första ridskolan du var på? 
-Ja det var det
 
7.Favoritras på häst?
-Oj,jätte svårt att säga,men jag gillar kallblod väldigt mycket. 
 
8.Dom nya stigbyglarna du köpte, är de bra? Och kommer bara du använda de eller kommer de alltid vara på Allis sadel, så att alla använder de? 
-stigbyglarna är helt underbara, super sköna att rida i, och ja, det är bara jag som kommer använda dom 
 
7.Varför har du martingal på allis? 
-har martingall på Allis för att i hoppningen och när man rider ut så har det hänt att hon har tagit upp huvudet så mycket så hon har nockat mig flera gånger.
 
8.Hur lång är du? 
 
-Jag är 1,53 cm
 
9.Hur hög är allis? 
-Allis är 1,47-1,48 i mankhöjd
 
10.Är de typ du som "bestämmer" över allis? Asså vilka som får komma och rida oså? 
-Nej, det är dom som äger henne
 
11.Varför slutade du på säva? 
-För jag tröttnade efter att Rolf avlivades,ville ta ett uppehåll med hästar, sen så hittade jag Allis på en annons och blev fast här ist :)
 
12.Ska du sluta rida Allis?
-Nej det ska jag inte
 
 
Kommentera inlägget här: