ponnygul.blogg.se

mickelm träns!

Kategori: Allmänt, utrustning

Hej! Jag funderar på att köpa ett micklem träns , har hör mycket bra saker om det, trycker inte på hästens känsliga nerver som vissa andra träns gör, vilket är helt otroligt att dom har fixat ett sånt träns, jag tycker även att det är snyggt på någotsätt !  Har ni micklemträns? För/nackdelar?
Har ni märkt någon skillnad på hästen när ni rider med det? 



Man kan även rida bettlöst utan hackamore! 

Tränset kostar ca 1500-2000kr

KOMMENTARER:

  • Neapocalypse - klickerträning och unghäst ・゚♥ ✞ säger:
    2014-12-21 | 21:24:43
    Bloggadress: http://neapocalypse.se

    Jag vill köpa ett micklem träns sen när Clooney är inriden! Just nu tar vi bara vad som finns i stallet men jag tycker det är så himla smart att man kan byta mellan bett och bettlöst :)

  • Ronja säger:
    2015-01-07 | 19:48:47
    Bloggadress: http://icelandichorzes.blogg.se

    Jag köpte ett för någon vecka sen och jag har märkt att han inte blir lika spänd än vad han brukar bli och man märker också att det är en helt annorlunda häst:) jag har ej testat det bettlösa än, det finns 2 bettlösa som medföljde ett mildare och ett lite skarpare :)

Kommentera inlägget här: